Trochę mądrości :)


Dzisiaj na moim blogu trochę ,, mądrości” na temat dosypywanego cukru…

Często zastanawiam się, jak większość ludzi jest nieświadoma wielu faktów związanych z nadmiernym spożywaniem cukru a im bardziej zagłębiam się w tą tematykę, tym bardziej zdaję sobie sprawę, że wiemy niewiele.

Cukier każdemu kojarzy się jednoznacznie z białymi słodkimi kryształami czy słodyczami, a a wykluczenie go poprzez niesłodzeni kawy czy herbaty, bądź rezygnacja z łakoci, często staje wystarczającym powodem by mówić o zdrowej diecie ,,bezcukrowej”. Nic bardziej mylnego! Dosypywany cukier znajdziemy niemalże wszędzie poczynając od tak oczywistych produktów jak  soki (chociaż tu spotykamy się coraz częściej z napisem ,, bez dodatku cukru”) a kończąc na jogurtach, najróżniejszych sosach, musztardach, czy parówkach … Poprzez dosypywanie cukru do takiego, wydawało by się ,,zdrowego” jogurtu sprawia się, że cos co mogło być wartościowa przekąską staje się ulepkiem, zapychaczem gdzie w składzie  owoc stanowi daleeeekie miejsce za cukrem… bleee, Ja odkąd choruje na cukrzycę stałam się bardziej świadomym konsumentem. Aby ustrzec się przed nadmiarem cukru, którego zapotrzebowanie tak naprawdę wynosi zaledwie dwie kostki na dobę, należy dokładnie czytać etykiety. Tak tez robię i Wam tez polecam zwracanie uwagi na to z czego dany produkt jest zrobiony….Nie oszukujmy siebie samych, jedząc cos co tylko z nazwy wydaje nam się że tym jest. To tyle na teraz, zostawiam Wam przydatny filmik z cyklu ,, wiem co jem” NT. cukru.

http://tvnplayer.pl/programy-online/wiem-co-jem-odcinki,122/odcinek-11,cukier,S03E11,4670.html

cukier_bialy_640x0_rozmiar-niestandardowy

 


Leave a Reply

  

  

  


× 3 = dziewięć

Current month ye@r day *